Su sardu in tres paràulas – Seminario di lingua sarda

Giovedì 3 Maggio alle ore 10:00 presso l’aula I della Facoltà di Lettere in via Zanfarino avrà inizio nei locali dell’Università di Sassari, il seminario di lingua sarda “Su sardu in tres paràulas”, organizzato dal gruppo studentesco Su Majolu e finanziato dall’Università di Sassari nell’ambito dei finanziamenti per le attività culturali degli studenti.
Il seminario durerà complessivamente 42 ore e si articolerà in 3 moduli, ciascuno dei quali sarà tenuto da un insegnante diverso.
Il primo modulo, tenuto da Diego Corraine tratterà l’argomento della lingua Sarda standard: una breve storia delle varie proposte di standard linguistici e ortografici della lingua Sarda, dagli anni 70 alla “Limba Sarda Comuna” concentrandosi su quest’ultima.
Il secondo modulo tenuto da Bruno Sini affronterà l’argomento della comunicazione giornalistica in lingua Sarda analizzando vari articoli giornalistici e mettendo a confronto articoli e altri testi scritti in Sardo, nei vari dialetti e standard e nei vari stili linguistici e di scrittura: sia testi riconducibili a una lingua piana (plain language e più vicina alla lingua parlata) che testi che ricercano una lingua più “alta” e lontani dal parlato. Tramite l’analisi dei suddetti testi l’insegnante darà le basi per scrivere un testo in lingua Sarda.
Il terzo modulo tenuto da Mario Puddu tratterà le differenze fonetiche tra le varianti del Sardo illustrandone i fenomeni fonosintattici e le norme utili per regolarizzarne la scrittura.
Il seminario è rivolto a tutti gli studenti dell’Università di Sassari e a chiunque sia interessato ad approfondire la propria conoscenza del sardo scritto e orale e terminerà con un test finale che verificherà le competenze acquisite. 
Il Corso “Su Sardu in tres paraulas”  finanziato dall’Università di Sassari è gratuito e aperto a tutti, studenti e lavoratori. Per iscrizioni telefonare al numero: 3299694001

Seminario di Lingua Sarda
Su cursu, l’amus divisu in tres mòdulos.

Su primu, chi at a fache Diegu Corràine, faveddat de su sardu istandard: una istoria lestra de totu sas propostas de istandard linguìsticos e ortogràficos dae sos annos 70 finas a sa LSC, cunfrontande sos… istandard chi sun impreaos in Sardigna, inintro e in foras de sas istitutziones,. Mascamente at a imparare sas règulas de sa LSC.


Su ‘e duos, chi at a facher Brunu Sini, faveddat de sa comunicatzione e de s’iscritura giornalistica in sardu. At a cunfrontare artìculos e àteros testos iscritos in sardu, in sos limbazos sardos e in sos istandard, e sos issèperos linguisticos prus acurtzu a una limba “prana” (plain linguage) e a un’iscritura “populare” chin sos chi fràvican una limba prus “arta” e atesu dae sa limba faveddada. Partinde dae sos esèmpios at a facher a bìere comente s’iscriet un’artìculu de giornale in sardu.
Su’e tres, chi at a fàchere Màriu Puddu, faveddat de sas diferèntzias fonèticas intr’e sos limbazos sardos. At a imparare cales sun sos fenòmenos fonosintàticos de totus sos limbazos e sas règulas ùtiles pro regularizare s’iscritura.
Su cursu s’at a tancare chind un’esame: sos istudentes an a facher unu test issupra ‘e sos argumentos imparaos e an a iscrìere unu testu minoreddu in sardu e los an a gidicare sos mastros.
Su cursu a èssere a gratis e apertu a totus, istudentes e trabballadores, at a èsser finantziau dae s’Universidade de Tàtari e gai at a esser publicizau. Amus pediu chi dian 3 CFU a sos istudentes chi an a frecuentare su cursu.

Si cheries partecipare a su seminàriu, mutìe a su numeru 3299694001 pro dare s’adesione bostra.